Köpvillkor

Om oss

Bolaget har sitt säte i Borås (enksild firma). Företaget finns att besöka på postadress: Glasialgatan 23, 504 50 Borås. Önskar du komma i kontakt med oss kan du skicka ett mejl till info@piecesofbeauty.se med ditt ärende och kontaktuppgifter.

Beställning

När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Bekräftelsen innehåller all information om dina produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Om det finns några fel i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post på info@piecesofbeauty.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 2-4 vardagar med Posten Varubrev. Observera att beställningar som läggs under helger skickas tidigast påföljande måndag. Beställer du custom made produkter, har vi en leveranstid på 2-3 veckor eftersom de tillverkas efter betsällning. Posten Varubrev är ett bekvämt leveransalternativ för våra kunder. Paketen levereras direkt till din brevlåda, och om de inte får plats lämnas de vid din dörr eller i en påse utanför brevlådan. För ej uthämtade paket hos ombud debiteras en avgift på 249 kr för att täcka frakt- och administrationskostnader. Om det uppstår förseningar i leveransen utan att vi har meddelat dig om en längre leveranstid, vänligen kontakta oss på info@piecesofbeauty.se. Du kan också välja att hämta din beställning på på salongen i Borås. Beställningen hålls i 10 dagar, och om den inte hämtas inom denna period annulleras din order.

Priser

Alla priser i butiken är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser i efterhand vid prisändringar från leverantörer, feltryck i prislistor eller andra prisfel orsakade av felaktig information.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du mottagit den beställda varan.
Av hälso- och hygienskäl gäller denna ångerrätt inte om förseglingen på förpackningen är bruten. Vi tar inte emot returer av löshår av hygienskäl.

Vid nyttjande av din ångerrätt

Du måste meddela oss om att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till in info@piecesofbeauty.se och innehålla ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller. Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och produkternas skick vid retur. Produkterna bör därför skickas väl paketerade och helst i ursprunglig förpackning. Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen vid återbetalning om produkten är använd eller skadad.

Ångerrätten gäller inte vid

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits. Av hygienskäl tar vi ej emot returer av löshår.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits.
  • Specialtillverkade produkter som har skräddarsytts åt dig eller har en tydlig personlig prägel enligt dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

Reklamation & klagomål

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten ändå skulle vara skadad eller felaktigt expedierad när den anländer, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss alltid för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts till info@piecesofbeauty.se

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@piecesofbeauty.se. Ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om varan inte anses felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel som beror på omständigheter utanför företagets kontroll. Exempel på sådana omständigheter inkluderar arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, eller minskad/utebliven leverans från leverantör.
Vi tar heller inget ansvar för eventuella ändringar av produkter eller produktegenskaper som gjorts av leverantören och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende, då färgskillnader kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies/Kakor

Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats informeras om att cookies används. Informationen i cookien kan användas för att följa en användares surfande. En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker vill spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information finns på Post- och Telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

Genom att handla hos Pieces of Beauty accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar endast in nödvändiga uppgifter för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
Pieces of Beauty är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas för att kunna hantera din beställning och i de fall du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen efter dina individuella behov.

Eventuella ändringar

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändrade villkor kommer att publiceras online på webbplatsen. Villkorsändringarna anses accepterade i samband med att du gör en beställning eller besöker webbplatsen.

Tvist & lagval

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se. Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för tvistlösning, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid en eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.